Fjällräven en Specialized bundelen de krachten en inspireren tot lokale avonturen in ‘the great nearby’

door

Onder de naam The Great Nearby delen het Zweedse kleding- en accessoiresmerk Fjällräven en het Californische fietsmerk Specialized hun kennis en ambacht. Mensen stimuleren om de natuur vaker van dichtbij te ervaren, daar draait het om in de collectie. Wij waren uitgenodigd bij de Nederlandse lancering in Arnhem. Benieuwd wat de uitwisseling in petto heeft? Lees snel verder.

Wereldwijde lancering van The Great Nearby

Via een wereldwijde lancering werden we op het nieuwe Specialized kantoor in Arnhem gastvrij ontvangen. Henrik Andersson (Global Creative Director – Fjällräven) en Erik Nohlin (Industrial Design Leader – Specialized) stonden ons digitaal te woord en zij vertelden in alle bevlogenheid over de uitwisseling en de nieuwe productlijn. 

Want eigenlijk is het niet zo gek dat Fjälräven en Specialized elkaar hebben gevonden. Beide merken zijn lokaal ontstaan vanuit de gedachte dat het aanbod kwalitatief beter kan. Beide merken staan voor duurzaamheid, kwaliteit en outdoor beleving. En allebei de organisaties zijn inmiddels wereldspelers. Ze kunnen samen impact maken. Deze uitwisseling is dan ook geen korte termijn collab, maar een langdurige vriendschap. The Great Nearby is geboren.

Fietskleding voor de wandelaar

Het grote verschil is dat Fjälräven zich met name op de wandelaar richt en Specialized op fietsers. Twee werelden van verschil. Zeker in kledingkeuze. Een wandelaar kan tegenwoordig zijn outfit naar het werk aan. Een fietser die in lycra achter het bureau kruipt ziet het er toch wat vreemd uit. Om het fietsen breder toegankelijk te maken hebben ze een speciale collectie ontworpen met technische kledingstukken en praktische fietsuitrusting. Geen aerodynamische fietsjas maar een hippe anorak die comfortabel zit, of je nu wandelt of fietst. Of zoals Specialized ambassadrice Sarah Swallow het treffend samenvat: “Fashion, Function, Comfort”. Met die gedachte slaan ze een brug tussen de wandel- en wielersport. Denk er maar eens over na, kun jij een merk noemen die fietskleding breed toegankelijk maakt? Met de bikepacking trend van tegenwoordig, een gat in de markt.

The Great Nearby Specialized Fjällräven bike packing drop camping
Foto © Fjällräven x Specialized

Caliswede is geboren

CaliSwede! Cali wat? CaliSwede, een term die verwijst naar de spirit en mindset van een nieuwe vriendschap die tot over de grote oceaan reikt. Het klinkt misschien tegenstrijdig: twee merken uit twee continenten die de krachten bundelen om de natuur van dichtbij te ervaren, maar daarin zit juist de dynamiek. De uitwisseling van verschillende culturen met allebei een liefde voor de gezondheid van onze planeet. Een match made on earth. Met deze collectie verwachten ze dan ook dat mensen de schoonheid van hun lokale omgeving gaan ervaren.    

The Great Nearby productlijn

Kun je niet wachten om de nieuwe gear uit The Great Nearby collectie te proberen? Het eerste deel van de productlijn is vanaf 15 maart online verkrijgbaar op de websites van fjallraven.com en specialized.com. Focus ligt bij deze lancering op ‘Find The Great Nearby’. Kleding en accessoires die je helpen om het avontuur op enkele minuten van je huis te vinden. Geef het een maandje, misschien twee en je kent de mooiste plekjes op je duimpje. Je eigen omgeving uitgespeeld? Mooi! Want op 18 mei lanceren ze de tweede serie onder de naam: ‘Into The Great Nearby’. Tassen en accessoires voor lange tochten op onverharde paden. De wildernis in op zoek naar vergezichten en avonturen.

FietskledingFjällrävenReviewsSpecializedTheBike.nl

Delen op socials

Over de auteur van dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.