SS18 Parley UltraBOOST

Plastic fantastic: de Parley collectie van Adidas

door

Plastic pollution is een steeds groter wordend probleem in de wereld. Gelukkig komt er steeds meer aandacht voor, maar dat betekent niet dat we ook al dichtbij de oplossing zijn. Sterker nog: de voorspelling is dat er in 2050 meer plastic dan vis in de oceanen zal zwemmen. Eerder schreven we al over de Closca bottle, waarmee jij door middel van een kleine gedragsverandering een positieve bijdrage kan leveren aan de aarde. Ook grote merken zoeken naar manieren om het tij te keren. Een voorbeeld is Adidas. Hun Parley collectie is gemaakt van geüpcycled afval dat is onderschept op stranden. We vertellen je er graag meer over.

Adidas x Parley

Adidas heeft zich aangesloten bij Parley. Parley is een plek waar makers, denkers en leiders zich verzamelen om gezamenlijk awareness te creëren voor de kwetsbaarheid van onze oceanen. Ook wordt er gewerkt aan creatieve projecten die bijdragen aan het behoud van de oceanen. De strategie van Parley is gebaseerd op drie hoofdlijnen: plastic vermijden waar mogelijk, plastic afval onderscheppen en het veranderen van hoe plastic wordt gebruikt. Onder andere bekende sporters en grote merken scharen zich achter Parley.

Het hele plaatje

Adidas gebruikt het afvalplastic nu om een geheel nieuwe collectie van te maken. Een collectie die bestaat uit allerlei items. Van schoenen tot shirtjes, broeken, maar ook zwemkleding en slippers. Natuurlijk is er daarbij goed gekeken naar functie en comfort, want kwaliteit staat voorop. Je denkt nu misschien dat functie voor vorm komt. Maar dan ken je Adidas nog niet. De collectie ziet er stylish als altijd uit. Elk item is geïnspireerd op de oceanen. Denk aan grafische prints en een kleurenpalet van grijs-, zwart-, en blauwtinten. Het doel van Adidas is om in 2020 alle collecties te maken van gerecycled plastic.

KledingMerkenTheOutdoors.nl

Delen op socials

Over de auteur van dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.